Zpět

2. 12. 2019

Elektrický Ford Mustang Mach-E přináší výkon, styl i svobodu pro novou generaci řidičů

Od uvedení na trh koncem roku 2020 bude Mustang Mach-E nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem (liší se kapacitou vysokonapěťového akumulátoru) a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout dojezd až 600 km.(1) Pro konfiguraci s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 248 kW (337 k) a točivým momentem 565 Nm. Ještě oslnivější parametry nabídne speciální sportovní model GT: 342 kW (465 k), 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než pět sekund.(2) 

Elektrizující dynamika
Mustang Mach-E dává na výběr ze tří jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů vozu a smyslových zážitků. V závislosti na zvoleném režimu se mění například odezva řízení, ale také nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu. Nově řešený systém pohonu všech kol Mach-E 4X nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Výsledkem je ještě lepší akcelerace i ovladatelnost než u modelů se zadním pohonem.

Technologie, která se dokonale přizpůsobí vašemu životnímu stylu
V Mustangu Mach-E slaví premiéru nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC. Má moderní uživatelské rozhraní, dokáže se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se bude postupně vylepšovat. Obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce se obejde bez komplikované struktury menu a lze ji ovládat gesty, která má zažitá každý majitel chytrého telefonu. Výpočetní výkon vzrostl oproti systému SYNC 3 dvojnásobně. Systém přináší také online připojení s cloudovými službami a konverzační hlasové ovládání. Navíc podporuje bezdrátové připojení k Apple CarPlay, Android Auto i AppLink.

Nový pohled na Mustang
Mustang Mach-E je na první pohled Mustang. Dlouhá, dramaticky tvarovaná kapota, charakteristicky tvarovaná záď, agresivní světlomety i nezaměnitelné třídílné zadní svítilny, to vše jsou typické znaky legendárního sportovního vozu. Zásluhou důmyslného obestavění pak vůz nabízí překvapivě hodně místa na zadních sedadlech i v zavazadlovém prostoru. Další překvapení ukrývá Mustang Mach-E pod kapotou. Jedná se o úložný prostor s vypouštěcí zátkou. Při objemu sto litrů je dostatečně velký na běžné příruční zavazadlo a díky možnosti snadného vypláchnutí se hodí k převozu zabláceného sportovního oblečení, plážové výbavy apod.


Uvnitř Mustangu Mach-E: Moderní a vzdušný interiér
Aby využili prostorových výhod elektrického pohonu skutečně na maximum, designéři Fordu úzce spolupracovali se zákazníky. Výsledkem je vůz s proporcemi SUV, který pohodlně pojme pětici dospělých i jejich zavazadla. Zadní zavazadlový prostor má kapacitu 402 litrů. Po sklopení sedadel vzroste až na 1 420 litrů a nabídne tak spoustu prostoru pro zavazadla nebo třeba campingové vybavení.(3)

 
Nabíjení i na cestách
Mustang Mach-E bude k dispozici ve variantách Standard Range (standardní dojezd, kapacita akumulátoru 75,7 kWh) a Extended Range (prodloužený dojezd, 98,8 kWh). V kombinaci se zadním pohonem nabídne vůz dojezd až 600 km dle metodiky WLTP.(1) Majitelé elektromobilů nabíjejí z 80 procent doma. Nástěnná nabíječka Ford Connected Wallbox poskytuje až pětkrát vyšší nabíjecí výkon než obvyklá domácí zásuvka. Za hodinu nabíjení prodlouží dojezd o 51 km (Extended Range, pohon zadních kol).(5) Domácí nabíjecí kabel Ford, dodávaný ve standardní výbavě, umožňuje nabíjení průměrným tempem plus 14 km za hodinu.(5). 
Online navigační systém vyhledává nabíjecí místa v okolí trasy a doporučuje řidiči ty nejvhodnější. K vyššímu uživatelskému komfortu přispívá rovněž přístup k nabíjecí síti FordPass Charging Network. Ve spolupráci se společností NewMotion získají zákazníci prostřednictvím aplikace FordPass přístup k největší a nejrychleji rostoucí síti nabíjecích stanic v Evropě. Aktuálně pokrývá 21 zemí a tvoří ji více než 125 000 nabíjecích míst. Z jednoho účtu budou zákazníci moci používat a platit nabíjení v mnoha zemích, takže nemusí mít obavy ani ze zahraničních cest.(4) Kabel pro veřejné nabíječky bude rovněž součástí standardní výbavy.


Ford zároveň patří k zakládajícím členům konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě 400 rychlonabíjecích stanic. Ve srovnání s dnes používanými řešeními se výrazně zkrátí doba dobíjení, což usnadní cestování na dlouhé vzdálenosti. Při nabíjení výkonem až 150 kW na stanici IONITY se Mustang Mach-E (ER, zadní pohon) za pouhých 10 minut nabije na dojezd 93 km. Varianta se standardním dojezdem se na rychlonabíječce se stejnosměrným proudem nabije z 10 na 80 procent přibližně za 38 minut.(6)


Zájemci z České republiky si budou Ford Mustang Mach-E moci objednat během příštího roku. Předpokládaná cena by měla činit 1 278 300 Kč vč DPH pro verzi se zadním pohonem.

(1) Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.
(2) Dle výpočtů výrobce, založených na počítačových simulacích. 
(3) Přepravní kapacita a nosnost jsou omezeny hmotností a jejím rozložením.
(4) Vyžaduje aktivaci funkce.
(5) Předběžné hodnoty dojezdu a časy nabíjení vycházejí z počítačových simulací výrobce, založených na homologační metodice WLTP. Oficiálně homologované údaje budou zveřejněny později. Rychlost nabíjení se snižuje, jakmile se akumulátor blíží své maximální kapacitě. Skutečná doba nabíjení se může lišit v závislosti na vytížení sítě a stavu nabití baterie. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na povětrnostních podmínkách, jízdním stylu řidiče, kondici vozu a stáří lithium-ion akumulátoru.
(6) Uváděné hodnoty dojezdu a časy nabíjení vycházejí z počítačových simulací výrobce. Rychlost nabíjení se snižuje, jakmile se akumulátor blíží své maximální kapacitě. Skutečná doba nabíjení se může lišit v závislosti na vytížení sítě a stavu nabití baterie.
BANG & OLUFSEN© 2019, B&O© 2019. BANG & OLUFSEN™ a B&O™ jsou registrované ochranné známky Bang & Olufsen Group. Licencováno společností Harman
Elektrický Ford Mustang Mach-E přináší výkon, styl i svobodu pro novou generaci řidičů | Elektrický Ford Mustang Mach-E přináší výkon, styl i svobodu pro novou generaci řidičů
Zavolat
zpět
Tato stránka používá cookies

Tato stránka používá cookies, které slouží pro zlepšení uživatelského zážitku, k analytice i cílení reklamy.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.